Wednesday, September 26, 2012

Hati ini... hiduplah serta bercahayalah untuk menerangi kehidupan..

Perasaan ini agak pelik,
bila aku mampu ketawa, bercakap perkara yang main2 dgn kawan, sedangkan mereka itu saudara kite di Syria! di sane masih dibunuh, dan bilangan mereka yang syahid meningkat setiap hari..

Their lives is as precious as ours...!!!

Peliknya hati ini, ape terjadi pada hati ini.. bukankah kite bersaudara? bukankah sepatutnye pehaa yang dicubit kite juga akan merasai nya.. ah peliknye perasaan ini...

Ya Allah ganti kan hati kami yang mati ini atau sembuhkan lah penyakit di dalam nya agar kami dapat melihat dengan mata hati berpandukan kepada hikmahMu yang mendalam lagi Maha mengetahui...

Astagfirullah... astagfirullah... astagfirullah..haladzhim

  Ya Allah jika setiap perkataan istigfar ini mampu menghilangkan titik-titik hitam dalam hati ini, maka aku mengharapkan aku terus mengeluarkan titik-titik ini sehingga ia menjadi bersih seperti kaca yang tiada serapan serta mampu ditembusi oleh cahaya nur-Mu yang gemerlapan...agar ia dapat menyentuh serta membakar keinginan hatiku untuk berfikir sepertimana Engkau ajarkan, berhujah dgn ayatMu yang maha agung, berakhlak seperti Rasullulah SAW, kekasihMu.

        Dan jika diriku mempunyai sejuta lidah, ibarat bulu roma di kulitku ..akan ku gunakan untuk beristigfar memohon keampunan kepadaMu Ya Rab, Ya Allah sembuhkanlah hatiku..Ya Allah sucikanlah hati ku dengan sinar RabbaniMu yang tidak pernah malap menerangi alam ini..