Wednesday, October 13, 2010

Memandang ke arah kebesaran Allah, sungguh kurasakan kecil kemahuanku di muka bumi ini

Alhamdullilah, segala puji bagi Allah, tuhan yang menguasai kerajaan langit dan bumi...setiap detik yang berlalu dan setiap pasir yang berdesiran di tepian pantai di tiup sang bayu serta ikan-ikan di lautan bergerak dengan kadar serta pengetahuan lengkap Allah SWT tuhan yang maha teliti, maha mengetahui.

       Aku melangkah di alam ini, mencari kehidupan yang aku ingini..Ya Allah masih belum ku temui..sudah lama tidak ku rasakan manisnye kehidupan seperti yang aku rasakan ketika waktu kecilku..mungkin tanggungjawab serta amanah yang ku pikul membawa diriku ke arah kegelisahan serta keresahan..aku bertanya pada diriku...apakah tidak ada lagi perasaan indah serta gembira buat diriku sepertimana aku rasakan pada suatu masa dahulu.

Aku bertanya pada diriku adakah sesuatu yang normal serta biasa bagi seorang yang bergelar pemegang amanah untuk merasa semua kesusahan serta penderitaan hidup ini. diriku saban hari merasakan ketidaksempurnaan dan keinginan untuk memperbaiki keadaan diriku namun ianya tidak pernah berakhir

Ya Allah, aku kadang-kadang bertanya pada driku yang kerdil ini adakah aku mengemudi hidup ku ke arah jalan yang tidak sesuai terhadap driku, apakah aku memilih jalanku yang silap selama ini, Ya Allah apakah aku perlu rasakan bahawa aku tidak perlu lagi lakukan semua ini, adakah aku patut berhenti daripada berhadapan dengan semua kesusahan ini,

Ya Allah, tidaklah aku melakukan semua ini melainkan rase cintaku kepadaMu, namun aku tidak akan pernah berhenti untukMu Ya Allah kerana selama ini aku mendambakan kasih sayangMu Ya Allah
tidak bermakna hidupku tanpa pandanganMu serta perhatianMu

Tidak aku akan merasakan lengkap hidupku tanpa keberkatanMu serta aku tidak mahu menjadi manusia picisan dengan menjauhi rahmat dan kasih sayangMu Ya Allah
Ya Allah, bilamana jiwa ini melakukan kesalahan padaMu, aku masih merasakan kehadiranMu kedalam hatiku, menyentuh serta mengharapkan diriku supaya kembali bertaubat kepadaMu

Aku tidak sanggup berpaling kepadaMu Ya Allah, dengan membiarkan hatiku serta perasaanku jauh daripada sarananMu..Aku tidak bermakna tanpaMu serta aku tidak mampu membawa diriku daripada naungan payung perlindungan serta kurniaanMu

Ampuniku Ya Allah
Pandulah jiwaku kearah ketaatan kepadaMu
Jika Engkau mahu berikan kebaikan kepadaku
Maka Ya Allah, tunjukilah daku kepada jalanMu yang lurus
Kuatkan lah hatiku terhadap ketentuanMu
Semoga aku jauh dari kemurkaanMu serta dekatkanlah diriku terhadap kasih sayangMu

Ya Allah, pemikiranku serta keinginanku masih kebudak-budakan tanpa matlamat serta keinginanku kepada tanggungjawab yang Engkau sarankan kepadaku
Maafkan aku Ya Allah kerana lemah dan menjauhi kebenaranMu, sesungguhnya aku mengakui serta penat dengan mengabaikan laranganMu, aku tidak pernah dapat melarikan diriku daripada tuntutanMu kerana aku adalah hambaMu serta tidaklah berdaya bagi jiwaku melawan kehendakMu Ya Allah tuhan Yang maha berkuasa.

i wish Allah can you bring me here and i will live happily with your love and the love of people you gift to me :) :)


















Ya Allah, susah bagiku membuat pilihan, maka Engkau dengan rahmat serta kemurahanMu ya Allah kurniakanlah diriku kedua-dua pilihan itu selagimana ia tidak melanggar ketentuanMu.Ya Allah permudahkanlah jalan2 kehidupanku serta jauhkan lah aku daripada membuat perkara maksiat kepadaMu

Ya Allah, aku hambaMu yang tidak mempunyai apa-apa melainkan Engkau yang mengurniakan rezeki kepadaku, aku tidak mampu untuk hidup tanpaMu kerana Engkau maha pengurnia rezeki kepada makhlukMu

Ya Allah Engkau menciptakan kami, Engkau menghidupkan kami serta Engkau jualah yang mematikan kami, Engkau tahu apa yang hambaMu perlukan serta Engkau menyayangi hambaMu dengan sebenar-benar kasih sayang, tidak ada cinta yang lebih agung melainkan kasih sayang serta cintaMu kepada hamba-hambaMu yang taat kepadaMu...Ya Allah aku mahukan ketaatanku kepadaMu supaya aku mendapat kasih dan cinta agungMu supaya aku tidak lagi mencari serta mendambakan cinta yang picisan di atas muka bumi ini

Ya Allah, aku merasakan kesedihan terhadap jiwaku bilamana aku melanggar ketentuanMu, kadang-kadang hatiku meronta-ronta mengharapkan ku buang segala bentuk kemaksiatan ku kepadaMu Ya Allah, begitu sukar bagiku Ya Allah, Ya Allah Ya Allah ampunilah aku Ya Allah , Aku mahu kembali kepadaMu tetapi aku perlukan pertolonganMu Ya Allah, pandangilah hambaMu yang lemah ini Ya Allah, Aku tidak mahu berpaling kepada kebenaranMu tetapi aku hambaMu yang lemah..lindungilah aku ya Allah serta berikanlah petunjuk dan hidayahMu kepada diriku ini Ya Allah

Manisnya kehidupan dengan cintaMu dan masih ku mencari namun tidak pernah ku merasai :(  :(
Kurniakan lah aku cintaMu ya Allah
campakkan diriku ke dunia tanpa kenalanku jika ia mampu membawa ku arah cintaku
maka cukuplah hidupku matiku kerana Allah swt
tidak lagi aku perlukan apa-apa pun selain kepada diriMu

1 comment:

Anonymous said...

Salman,

In whatever things we do, sometimes we may not be able to explain how our work does relate to Allah or even Islam itself.

But as long as our intention is ‘fissabilillah’ – for the cause of Allah, and that the work is not against the shari’ah (Islamic Law), it doesn’t matter because every action we do will be taken account by Allah.

After all, Allah knows...

Wassalam...